+45 30270872
Tilgang og metode
Når et barn/ den unge ikke trives, er det vigtigt at få barnets stemme og udtryk i spil. Når et barn mistrives, prøver barnet at fortælle os voksne, at der er noget, der er svært. Jeg er af den overbevisning, at et barn samarbejder, hvis han/ hun kan.
Hvordan et barn/ den unges mistrivsel kommer til udtryk kan være meget forskelligt. Nogle børn ”kravler på væggene” i klasselokalet, er larmende, udadreagerende, har svært ved at koncentrere sig, bliver konfliktsøgende, bliver stille, laver en tilbagetrækning, bliver angst, mister lysten til at komme i skole, får svært ved at indgå i sociale relationer, døjer med ondt i maven, hovedpine, manglende overskud, søvnproblemer m.m.
Måske fortæller barnet rent faktisk, hvad der er svært, men bliver af den ene eller anden grund ikke forstået, set eller hørt. Jeg er sikker på, at de voksne omkring barnet har gjort, hvad de har kunnet ud fra den viden, de vilkår og rammer, der er og har været til rådighed undervejs. Når jeg skriver de voksne, refererer jeg til forældre, lærere, pædagoger og andre betydningsfulde voksne i barnets liv.
Alt afhængig af barnet og den unges alder og problematikker, ser jeg forældreinddragelse som værende utrolig vigtig. Jeg vil i samarbejde med jer tilrettelægge forløbet og løbende justere, så det giver bedst mening for jer og jeres barn. Jeg har erfaring med, at et forløb typisk består af en kombination af
- Samtaler med barnet/ den unge alene
- Samtaler med forældre alene
- Samtaler, hvor I er samlet
Min tilgang til dig, hvad enten du er barn, ung eller forælder er at møde dig med respekt for din situation. Jeg er optaget af møde dig med det, der fylder, og samtidig er det vigtigt, at vi sammen får dine ressourcer og dit udviklingspotentiale i spil.